Amerykańskie naleśniki, czyli pancakes.


Dzisiaj mam dla was sprawdzony przepis na te przepyszne, grubiutkie i pulchniutki amerykańskie naleśniki zwane pancakes. Robię je po raz drugi, ale tym razem wyszły o niebo lepsze, ponieważ zrobiłam je z innego przepisu i dzisiaj się z wami nim podzielę, bo w sieci krąży milion przepisów, a mój należy do tych prostszych z okrojoną ilością składników :)
Ostatnio nabrała mnie na nie ochota i postanowiłam je zrobić na kolację w niedziele. Wspólne razem z chłopakiem i moim rodzicami je pochłonęliśmy. Były przepyszne! :)


SKŁADNIKI (na około 12 naleśników):
• 2 szklanki mąki pszennej (przesianej)
• 1,5 szklanki mleka z lodówki
• 2 jajka
• 3 łyżki masła (około 75g)
• 3 czubate łyżki cukru
• 3 łyżeczki proszku do pieczenia
• szczypta soli


SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
• W małym rondelku roztopić masło.
• Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia.
• W osobnej misce roztrzepać jajka trzepaczką.
• Do rozpuszczonego masła dodać cukier i szczyptę soli i mieszać przez chwilę.
• Do jajek dodać mleko oraz masło z cukrem i solą a następnie mieszać aż do rozpuszczenia cukru i soli.
• Do mieszanki dodajemy przesianą mąkę z proszkiem i mieszamy na gładką masę bez grudek (ciasto będzie gęste)
CZAS NA SMAŻENIE:
Można robić to bez tłuszczu, ale ja na mojej małej patelni rozsmarowuję kropelkę oliwy z oliwek.
• Chochelką wylewamy ciasto na patelnię.
• Gdy na górze pojawią się pęcherzyki powietrza jest to znak, że możemy odwrócić nasze pancakes.
• Smażymy chwilkę na drugiej stronie i GOTOWE!

Nie miałam syropu klonowego, więc podałam je z miodem i posiekanymi orzechami włoskimi, PYCHOTKA!
 


Dajcie znać jak wypróbujecie przepis!

♥ iks pe

5 komentarze:

 

Blogger news

FBlinklinkTwitter

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Translate