odżywka białkowa- co to, po co i dlaczego? | Whey Protein Benefits



Białko serwatkowe, wraz z kreatyną są najbardziej popularnymi suplementami w branży fitness. Coraz częściej ludzie spożywają białko przed i po treningu, a nawet jako przekąskę. Bardzo często można zobaczyć ludzi w szatni "szejkujących" swoje magiczne eliksiry.


Co to jest białko?
Pisałam o tym w osobnym wpisie- TU!

Protein powder? Co to jest?
Proszek ten jest uzyskiwany z mleka. Mleko składa się z dwóch białek: kazeina i serwatki. Podczas procesu produkcji, są one rozdzielone, a tłuszcz jest usuwany do produkcji serów. Pod koniec produkcji, serwatka i kazeina są wykorzystywane do wytwarzania produktów, które znajdziecie w swoim ulubionym sklepie z suplementami.
Białko serwatki zawiera także aminokwasy rozgałęzione (BCAA), które są wykorzystywane przez mięśnie podczas treningu i stymulują syntezę białek.

Inne rodzaje protein powder:
Istnieją różne proszki proteinowe "wydobyte" z innych produktów niż z mleka.
Oto krótka lista tego, co można znaleźć na rynku:
• Egg White Protein
• Soy Protein
• Rice Protein

Różne typy białek serwatkowych:
Istnieją trzy główne rodzaje białka serwatki:
Koncentrat (WPC): charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą wynikającą z dużego udziałem aminokwasów egzogennych, a w szczególności aminokwasów o rozgałęzionych łańcuchach. Zazwyczaj zawiera około 65 – 80% białka, 3 – 8% cukrów (laktozy), 2 – 6% tłuszczu.
Izolat (WPI): jest proteiną bardziej stężoną, zawiera ok. 85 - 90% białka (i wyższe stężenie BCAA i EAA). Charakteryzuje się tez mniejszą zawartością tłuszczu (1 – 3%) i laktozy (0 – 3%). Izolat trawiony jest także szybciej niż WPC, tak więc po jego spożyciu aminokwasy prędzej pojawiają się w krwiobiegu. Stanowi bardzo dobre rozwiązanie w okresie przed- i potreningowym.
Hydrolizat (WPH): znaje się za najlepsze rozwiązanie właśnie w okresie okołowysilkowym. Dodatkowym walorem jest bardzo niska zawartość tłuszczu i cukru mlecznego i wysoka koncentracja protein.

Białko jako przekąska:
Pamiętaj, ze zawsze lepiej, aby "nabijać" makroelementy z żywności, zamiast z suplementów. Jednak ludzie aby ułatwić sobie życie sięgają po białko serwatki po treningu ponieważ jest szybko trawione, więc jest wchłaniane szybciej do mięśni. Białko serwatkowe może być stosowane jako przekąska w celu łatwiejszego uzyskania dziennego spożycia białka w diecie.

Kiedy wypić Whey Protein?
Po treningu, organizm potrzebuje białka w celu budowy, naprawy i utrzymania masy mięśniowej. Po treningu jest najlepszy czas, aby wywołać przerost mięśni (wzmocnienie mięśni), ale może być również używany jako przekąska między posiłkami lub przed treningiem (45 min - 1h30). Ten shake zapewni Ci BCAA, które pomogą zmniejszyć uszkodzenia mięśni podczas treningu.

Whey Protein dla początkujących:
Zainwestuj w dobrą dietę! Naucz się kilku faktów na temat żywności, zanim zainwestujesz swoje pieniądze na suplementy. Nauczysz się bardziej kontrolować i zrozumiesz, co robisz.




18 komentarze:

  1. Od niedawna zaczęłam ćwiczyć, ale jako takiej diety sobie nie ułożyłam, więc jeszcze poczekam na białko. Tymczasem lecę układać jadłospis! ;)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  2. skąd zamawiasz swoje białka ?

    OdpowiedzUsuń
  3. ja białko tylko piłam do "towarzystwa" chłopakowi, po prostu dla smaku haha xD/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo zawsze mnie to ciekawiło, super post ;)

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post! <3

    www.paulaintheusa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio częściej myślę o białku po treningu, tylko nie wiem gdzie jakiś dobre kupić...

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo przydatny, ale ja jeszcze poczekam na takie typu białko :)

    stokrotka123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna i przydatna notka, oby więcej takich :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie twoje posty są świetne!!!
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. BCAA nie wplywa na zmniejszenie uszkodzenia miesni podczas treningu. Po to idziemy na trening zeby miesnie uszkodzic - dac im bodziec do wzrostu, bcaa dziala antykatabolicznie, zwieksza synteze bialek etc. Polecam rozszerzyc wiedze przed pisaniem postow...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedząc mój 6 posiłek umilam sobie czas Twoim postem :) Właściwie mogę się zgodzić ze wszystkim co napisałaś.
    Trzeba pamiętać, że suplement to jedynie wspomagacz, dodatek, pomocnik itp. Nie zastąpi dobrze zblinasowanej diety. Pozdrawiam
    http://pomau-nolimits.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Heej,mam pytanko a raczej prośbę. Czy mogłabyś zrobić oddzielny wpis na temat kilku przepisów na te białkowe smoothie? Z góry dziękuje i pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile wazysz kg przy takiej budowie ciala? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dopiero zaczynam swoja przygodę z suplementami, Twój blog bardzo motywuję i chyba niedługo zainwestuje w jakieś białko ;)

    OdpowiedzUsuń

 

Blogger news

FBlinklinkTwitter

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Translate