organizacja czasu


(zegarek- Daniel Wellington kod rabatowy na hasło: holidayikspee | kombinezon- AxParis )

Wiele z was zastanawia się jak ja to robię, że na wszystko znajduję czas- na obowiązki jak i na przyjemności, Dzisiaj poznacie mój sekret, czyli podzielęsię z wami moją tajemnicą na organizację czasu. Często bywa tak, że jak wychodzę do szkoły tak nie ma mnie w domu przez 15h. Ale wszystko mam zaplanowane, więc tak własnie ma być. Dobra organiaacja to podstawa :)

Zacznę może od tego jakie ja w ogóle mam obowiązki:
1) Szkoła- przeważnie spędzma w niej czas od 8-15
2) Zajęcia dodatkowe- uczęszczam na kurs z programu AutoCad oraz dodatkowe zajęcia z polskiego
3) Obowiązki szkolne- przygotowywanie siędo lekcji, na kartkówki. sprawdziany, odrabianie zadań domowych i oddawanie prac w wyznaczonym terminie
4) Obowiązki domowe- począwszy na sprzątaniu kończąc na wychodzeniu z psem na dwór
5) Chodzę na korepetycje z angielskiego
6) Siłownia- przynajmniej 3x w tygidniu; razem z dojazdami zajmuje mi to 3h
7) Przygotowywanie posiłków do szkoły
8) Blog- przeciętny wpisna bloga powstaje w 4h
9) YouTube- przeciętny filmik powstaje 5h
10) Praca- pracuję w weekendy, ale nie w każdy
11) Oczywiście mam też znajomych

No trochę tego jest, więc jak to teraz ogarnąć w jedną całość?!


SZKOŁA I OBOWIĄZKI SZKOLNE:
- prowadzę kalendarz, w którym notuję kiedy będzie jakaś kartkówka/ sprawdzian/ wypracowanie
- zapisuję tam zajęcia dodatkowe na któ muszę iść
- notuję zaległości, które mam nadrobić
- patrząc na dany tydzień mogę mniej więcej oszacować ile czasu zajmie mi nauka
- zapisuję tam również wizyty u lekarza/ dermatologa, dentysty
- dokłądnie to samo zapisuję w kalendarzu w telefonie w razie jakbym nie miałą przy sobie papierowej wersji
- uczę się zawsze wieczorami- to moja ulubiona pora do nauki
- skupiam się na najwąznijeszych przedmiotach czyli maturalnych oraz zawodowych

OBOWIĄZKI DOMOWE:
- zazwyczaj sprzątam w piątki po szkole, bo w weekendy pracuję
- z psem wychodzę, gdy mnie o to poproszą, bo ja psa nie chciałam i taka byłą umowa ;)
- jak znajdę trochę czasu w tygodniu to sprztam w szafkach

RESZTA DNIA:
- do organizacji wolnego czasu (od szkoły) służy mi mój kalendarz, który zrobiłam sobie samodzielnie. Ma on 5 rubryk (na datę, na rozplanowanie godzinowe obowiązków, rzeczy do srobienia, któe nie muszą być wykonane o określonej godzinie, na posiłki oraz jedna dodatkowa)
- zapsuję w nim o której godzicie co zjadłam
- planuję mniej więcej dzień, czylo co zamierzam o danej godzinie zrobić
- zapisuję w prawej kolumnie wszystko co wpadnie mi do głowy, np: napisać maila do XYZ, zadzwonić do XYZ, zamówić książkę z polskiego itp.
- z tyłu mam tabelkę na dany miesąc, w której zapisuję dni, w których byłan na siłowni lub uprwiałam jakąs akatywnośc fizyczną

BLOG, YOUTUBE I KONTROLOWANIE WYDATKÓW:
- mały notesik w którym z przodu zapisuję przesylki jakie w danym miesiącu mi przyszły
- dzięki temu wiem z czym muszę zrobić zdjęcia na bloga oraz co pokazać w haulu
- notuję w nim również moje pomysły na filmiki
- filmiki nagrywam najczęściej w weekendy, gdy nie chodzę do pracy
- staram się zawsze mieć jakieś filmiki na zapas- przezorny zawsze ubezpieczony
- zdjęca na bloga robię w weekendy, gdy nie chodzę do pracy
- staram się zawsze zrobić przynajmniej dwa zestawym żebym miała coś w zapasie (dlatego jeszcze mam zestawy z lata haha)
- na komputerze mam foldery "BLOG" i "YouTube" w których wszystko jest skatalogowane i podpisane datami
- z drugiej strony zeszyciku, w każdym miesiącu zapisuję wydatki i przychodzy
- biorę pod uwagę zakup od 10 zł w górę (np.: nie notuję, że kupiłam batona za 1,50 zł )
- na koniec każdego miesiąc podliczam wszystko i sprawdzam czy wyszłam na plusie czy na minusie

PRACA:
- pracuję w weekedny
- nie mam stałej godizny pracy
- obowiązuję mnie trzy zmiany: ranna, popołudniowa i nocna
- nie lubie nocnych zmian, bo wtedy dopiero po północy jestem w domu
- nie pracuję w każdy weekend, a chciałabym

ZNAJOMI I ŻYCIE PRAWATNE:
- szkoła jest miejscem, gdzie sptykam się ze znajomymi
- jak mam wolny weekend staram się spotkać ze znajomymi: wyjść gdzieć do restauracji na pizze lub piwo, pojchać na dyskotekę czy spędzić wieczór przy filmie
- randki, zauroczenia i te sprawy
- w tygodnu, gdy mam wolny wieczór odwiedam również znajomych jeśli oni mają czas

ZŁOTE RADY ABY OSZCZĘDZIĆ TROCHĘ CZASU:
- pakuj siędo szkoły/ pracy dzień wcześniej
- przygotowywuj posiłki na dwa dni
- szykuj sobi strój dzień wcześniej aby móc do niego rano szybko wskoczyć
- odkładaj rzeczy na swoje miejsce- unikiesz mrnowania czasu na szukanie
- każdego dnia rano wypisuj rzeczy do zrobienia
- łącz przyjemność z obowązkiem- ja np.: przy obiedzie oglądam YT, jadąc autobusem czy czekając w kolejce u dentysty możesz czytać książkę lub się pouczyć

Tak własnie "ogarniam" swoje życie :)
A jakie są wasze triki na organizację?
♥ iks pe


15 komentarze:

  1. czy tylko ja mam tak ze nawet jak zapisze sobie na kartce punkty z rzeczami do zrobienia, pod koniec dnia połowe przepisuje na nastepny dzien bo ich nie zrobilam? ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz tylko przełożyć Twoje wskazówki na życie codzienne i będę mistrzem organizacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. klaudiakordowska8 grudnia 2014 07:43

    Fajnie wiedziec, ze nie tylko ja lubie tak ogarniac swoje zycie, jestem mistrzem organizacji wszystkiego haha :D

    PS. Musimy sie umowic na Skype'a, ciekawa jestem jak tam Twoje plany na nastepny rok! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, widać że wszystko masz poukładane.:)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje Ci za te rady ;)
    Zawsze byłam ciekawa jak ty znajdujesz na wszystko czas... A teraz, dzięki postowi wszystko wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj dużo tego :) Mi też w codziennym funkcjonowaniu od lat pomaga kalendarz - głównie zapisuje wszystko w tym książkowym, ale jeżeli coś mi się nagle przypomni to korzystam z telefonu :) Nie wyobrażam sobie NIEZORGANIZOWANEGO życia w niektórych sprawach - to duże ułatwienie : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Serio, jesteś mistrzem organizacji! Mi zawsze na wszystko brakuje czasu, chociaż staram się i widzę, że od poprzedniego roku szkolnego poprawiłam się i łatwiej mi wszystko ogarnąć, lecz jeszcze nie jest idealnie:)

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. też oragnizuję swój czas ;)
    a przynajmniej staram się organizować!

    ZAPRASZAM DO MNIE:
    BURGUNDYCHOCOLATE.BLOGSPOT.COM - KLIK !

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady na zorganizowanie czasu, na pewno jakąś wypróbuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj dużo tego, tym bardziej ta notka mnie motywuje mnie do działania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie odrabiasz lekcje? Na zdjęciach siedzisz przy biurku, ale to chyba nie twój pokój? :) świetny wpis ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna notka taka motywująca do działania, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna organizacja ! super! Musze kupić sobie notes i też notować to co ważne. A ta rada z tym ( pakowaniem lekcji dzień wcześniej ) napewno wykorzystam ! Dzięki za rady:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. skorzystam z twoich rad:)Świetna organizacja:)
    też mam dużo obowiązków

    OdpowiedzUsuń

 

Blogger news

FBlinklinkTwitter

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Translate