Co należy jeść przed i po treningu?

Ile ludzi tyle torii. Poniżej przedstawiam wam zasady, którymi ja się się kieruję. Dziękuję!



Rzeczywiście, żywienie jest najważniejszym elementem do uzyskania figury marzeń.
Czas ma kluczowe znaczenie w celu uzyskania najlepszych wyników.
Co powinno się jeść przed i po treningu? Kiedy?


Co jeść przed treningiem?
Twój organizm potrzebuje energii do wykonywania wszelkiego rodzaju treningu. Podczas treningu, głównym źródłem energii jest glikogen mięśniowy dostarczany przez węglowodany. Niektórzy ludzie popełniają błąd idąc na trening z pustym żołądkiem, skutkiem czego jest to, że zamiast spalać tłuszcz będziecie spalać mięśnie. W celu uniknięcia, stanu katabolicznego należy spożywać umiarkowane ilości węglowodanów i białek przed treningiem.


Kiedy jeść przed treningiem?
Zaleca się jeść przekąskę 30 minut do 1 godziny przed treningiem. Spożywanie węglowodanów i białka pomoże uzyskać energię podczas treningu i uniknąć stan katabolicznego .

Ten posiłek powinien być:
• Niski w zawartość tłuszczu (spowalnia trawienie węglowodanów)
• Średni w węglowodany i białka
• Średni w błonnik
Im bliżej od treningu, tym mniej błonnika można konsumować, ponieważ spowalnia proces trawienia. Proste węglowodany mogą być dobrym rozwiązaniem jako paliwo przed treningiem , ale z umiarem. Głównym celem jest uzyskanie zastrzyku energii przed treningiem, aby nie czuć się pełnym. Dlatego, jeśli już coś zjedłeś i czujesz przepełniony 1 godzinę przed treningiem , nie należy spożywać niczego więcej.

Propozycje:
• jeśli masz niewiele czasu (30-45 minut) przed treningiem- jedna lub dwie kanapki z tuńczykiem. To bardzo prosta, wygodna propozycja.
• jeśli masz więcej czasu na jedzenie przed treningiem (45 minut do 1 godziny)- można zjeść coś z umiarkowaną ilością węglowodanów złożonych (płatki owsiane, banan i białko w proszku)




Co jeść po treningu?
Po treningu, twoje ciało będzie ubogie w glikogen mięśniowy, zachodzi katabolizm mięśni i ujemny bilans azotowy. Dlatego też zalecane jest aby spożyć odpowiednią dawkę węglowodanów, które uzupełnią straty glikogenu (zapasowej formy energii) i wspomogą przebieg procesów naprawczych warunkujących prawidłowy metabolizm. Ponadto, dostarczamy organizmowi aminokwasy lub białko o działaniu regeneracyjnym. Daje to ustrojowi budulec i tworzy dodatni bilans azotowy. Należy wprowadzić odpowiedni posiłek potreningowy, który powinien składać się z pełnowartościowego białka np. nabiału, oraz węglowodanów szybko wchłanianych np. owoców.

Kiedy jeść po treningu?
Jak wspomniano wcześniej, okno anaboliczne, co napędza naszą potrzebę spożywania jedzenia po treningu. To jest, gdy wzrost mięśni dzieje się w ciągu 30 minut do 60 minut po treningu, badania wykazały, że spożywanie białka w postaci płynnej mogą być bardziej korzystne dla ciała, głównie dlatego, że są szybko trawione.

Propozycje:
• jeśli nie masz czasu- banan prosto po treningu, następnie shake białkowy jest zawsze dobrym wyborem.
• jeśli nie powiadasz białka w proszku lub wolisz pełny posiłek-  prosta kanapka z kurczakiem pomoże Ci dostarczyć węglowodanów i białek niezbędnych do budowy mięśni. Równie dobrze może być to ryż z kurczakiem. Ja jestem zwolenniczką ryżu/ makaronu/ kaszy z kurczakiem!




Dajcie mi znać czy wpis był pomocny!
Niedługo rozwinę temat białka, węglowodanów i tłuszczy!
♥ iks pe

34 komentarze:

  1. Reese's 😂 bardzo przydatny tekst 👌

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomocne :) Zawsze jest z tym problem :)

    http://persevering.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Resse's ;* dziękuję ci z całego serducha za te rady i czekam na więcej wpisów tej tematyki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Reese's <3 bardzo przydatne motywujesz mnie do działania dzięki tobie zwracam uwagę na to co jem i co robię :* dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny post :) właśnie zainteresowałam się ćwiczeniami i w ogóle zdrowym trybem życia
    zrobisz post z większą ilością przykładowych posiłków przed i po posiłku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Reese's <3 Dzięki Pati naprawdę mi pomogłaś :) Czekam na kolejny taki wpis !

    OdpowiedzUsuń
  7. Reese's <3 mega pomocny! Wogl uwielbiam Cie oglądać na snapie, mam później więcej motywacji,sama zaczelam od 3 tygodni chodzę na siłownię: ) fajnie jakbys właśnie pisala o tym odżywianiu i ćwiczeniach to bardzo pomocne!; *;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten wpis bardzo mi pomógł 😉😉😉😉

    OdpowiedzUsuń
  9. A co polecasz osob, które nie mogą jeść przed treningiem? Zazwyczaj staram się zjeść obiad na 3 godziny przed ćwiczeniami, bo jak zjem coś później to zaraz robi mi się niedobrze i słabo się ćwiczy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiłek powinno się jeść 2-3h przed treningiem. Fajnie, jakby nie zawierał błonnika (ja np. z reguły na obiad przed treningiem jem łososia lub tłuste mięso (tłuszcze dają dodatkowego kopa!) + ryż basmati albo jaśminowy, odpuszczam warzywa) ;)

      Usuń
  10. Bardzo pomocny post :)

    http://dejli-dejli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Reese's :) bardzo przydatny post, czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń
  12. Mega przydatny wpis! Nie ćwiczę, ale chyba mnie zmotywowałaś :D
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  13. Post bardzo przydatny! :)
    Pati nie przejmuj się tymi ludźmi "hejterami" ze snapa! Są ludzie w tym ja którzy lubią cię jaka jesteś i lubią słuchać co u Ciebie bo jesteśmy twoimi oddanymi widzami :*

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny post :) przyjemnie się czyta twoje posty muszę przyznać że jesteś dla mnie motywacją do zdrowego odżywiania :**
    http://xxdomiczkxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje posty są takie przydatne <3 Co do snapchata. Bardzo przykro mi się zrobiło gdy powiedziałaś, że nie będziesz już wysyłać długich relacji z Twojego życia w USA, Twoich przemyśleń i wydarzeń z życia :( Twój snapchat jest dla mnie najlepszy <3 Bardzo lubię oglądać Twoje snapy. Dlaczego ? Bo jesteś tam bardzo szczera. Uwielbiam być z Tobą na bieżąco, śmiać się i wzruszać z Twoich wypowiedzi, wydarzeń. Marzyłabym o tym , żeby na Twoim snapie nic się nie zmieniło, żeby było tak jak dotychczas. Proszę, nie zmieniaj sposobu prowadzenia Twojego snapchata , ze względu na kilka wrednych osób i ich komentarzy. Dla mnie jesteś mega pozytywną osobą i nikt nie powinien Cię krytykować. Kocham słuchać Ciebie na snapie , bo czuję jakbyś była tu koło mnie. Nigdy się nie zmieniaj <3 Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Reese's :)
    Uwielbiam oglądać twoje snapy! Są dla mnie mega motywujące i dają mi jeszcze większego kopa do ćwiczeń :) Jesteś bardzo pozytywną osóbką. Na snapie widać, że jesteś sobą i nikogo nie udajesz :) Za to Cię uwielbiam i jestem stałą obserwatorką twojego snapa oraz bloga :)
    Pozdrawiam i życzę udanej zabawy halloweenowej! :D

    http://peeegi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoje snapy były najlepsze :( Oczywiście nie dzieliłaś się z nami wszystkim ale pokazywałaś nam że nie zawsze jest tak kolorowo.
    Dobrze robisz że walczysz o swoje! Skoro host mama chciała żebyś wracała zawsze o 23 mogła ci to wcześniej napisać w emailach a nie bezczelnie pisać kłamstwa.
    Mam nadzieje że uda ci się wszystko z nią załatwić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Reese's :D świetny wpis, oby więcej takich postów z zdrowym odżywianiem o treningami :3

    OdpowiedzUsuń
  19. Reese's ߒޠPati, chciałabym zacząć trenować (po prostu nie podoba mi się moja figura) i mam do Ciebie prośbę. Mogłabyś podać jeszcze jakieś propozycje przed i po treningu? Żeby codziennie nie jeść tego samego, bo szybko się znudzi:( Pozdrawiam - Julka ❤ P.S. skontaktuje się z Tobą przez fanpage, żebym uzyskała większą szansę na uzyskanie odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Reese's ߒޠPati, chciałabym zacząć trenować (po prostu nie podoba mi się moja figura) i mam do Ciebie prośbę. Mogłabyś podać jeszcze jakieś propozycje przed i po treningu? Żeby codziennie nie jeść tego samego, bo szybko się znudzi:( Pozdrawiam - Julka ❤ P.S. skontaktuje się z Tobą przez fanpage, żebym uzyskała większą szansę na uzyskanie odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na pewno skorzystam z twoich rad :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

 

Blogger news

FBlinklinkTwitter

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Translate